Konfekcjonowanie – to dziwne słowo to nic innego jak porcjowanie i pakowanie surowca. Większości z nas jest ono obce, gdyż na co dzień nie potrzebujemy takiej usługi. Czy jednak pośrednio z niej nie korzystamy?
Konfekcjonowanie – co, jak i po co?
W sklepach, gdzie przebywamy co dnia, półki uginają się od przeróżnych towarów, zarówno spożywczych, przemysłowych i wielu innych. Duża ich część została wyprodukowana, poporcjowana i zapakowana w zakładzie producenta. Pozostała grupa produktów przeszła odrobinę dłuższą drogę. To najczęściej mniejsi producenci korzystają z usługi konfekcjonowania zewnętrznego, gdyż jest to dla nich bardziej opłacalne. Nie są zmuszeni do wydzielenia strefy konfekcjonowania w zakładzie produkcyjnym, nie potrzebują dodatkowych maszyn oraz pracowników oddelegowanych lub zatrudnionych do tej czynności. Poza kwestią finansową, w zależności od specyfikacji produktu, firma zajmująca się konfekcjonowaniem surowców, musi spełniać pewne warunki i posiadać konkretne pozwolenia na wykonywanie takiej usługi. Zatem producenci zlecają to zadanie firmie zewnętrznej, która fachowo tym zajmie. Do tej „fachowej” usługi zalicza się nie tylko przepakowanie różnych produktów jak np. sypkich produktów żywnościowych np. kasz, ziół, proszków, płynów itp., ale również dokładne wymieszanie składników według podanej receptury i zachowania właściwej techniki, etykietowanie opakowań, nanoszenie na nie wszystkich niezbędnych informacji i logistyka gotowego towaru. Niejednokrotnie zapakowane już jednostkowo produkty, nie trafiają z powrotem do producenta, ale są wysyłane dalej, wprost do klienta: hurtowni, sklepów itp., a następnie do naszych koszyków zakupowych. To jak zapakowany jest produkt, często decyduje o jego wyborze przez konsumenta. Oczywiście odpowiednio zaprojektowane opakowanie, ale również i staranność zapakowania produktu świadczy o jego jakości.
Słodkie upominki reklamowe
Z usługi konfekcjonowania korzystają niejednokrotnie także duże hotele, restauracje, chcące posiadać np. herbatki ziołowe wspomagające trawienie ze swoim logiem. Jest to miła forma upominku dla klienta. Na konfekcjonowanie ziół, herbat, czekoladek czy cukierków, duże zapotrzebowanie wykazują ogromne firmy, posługujące się gadżetami reklamowymi ze swoim logiem. Pewnie nie raz zdążyło Ci się schrupać taką reklamową krówkę ?
Osoby, firmy pragnące stworzyć np. mieszanki ziołowe czy suplementy diety pod własną marką, najczęściej wykorzystują możliwość konfekcjonowania zewnętrznego. Dlatego, jeśli marzysz o stworzeniu wyjątkowej, osobistej marki np. ziołowo-solnych mieszanek do kąpieli, ułóż recepturę, zaprojektuj opakowanie, znajdź odpowiednią firmę zajmującą się konfekcjonowaniem i zacznij swój własny biznes!