Bieżnia w domu – skuteczna forma odchudzania

Nie bez wątpienia mówi się, że sport to zdrowie. Zalet uprawiania aktywności fizycznej jest całe mnóstwo! Począwszy od poprawy sprawności, kondycji i wytrzymałości, aż po redukcję stresu, wzmocnienie systemu immunologicznego, a także zwiększenie sprawności mózgu. Życie w biegu, niezdrowe jedzenie typu fast-food, stres – to wszystko wpływa niekorzystnie na naszą sylwetkę. Nie zawsze znaleźć możemy czas oraz fundusze na to, aby odwiedzić siłownię. W takiej sytuacji również można znaleźć rozwiązanie. Ćwiczenia w domu mogą dać naprawdę zadowalające rezultaty, a szczególnie wtedy, gdy wybierzemy wysokiej jakości, odpowiedni sprzęt.

Trening na bieżni dla każdego

Bieżnia to profesjonalny sprzęt nie tylko dla zawodowych biegaczy, którzy kochają tę dyscyplinę. Z bieżni mogą korzystać także totalni amatorzy. Do zalet biegania na bieżni należą między innymi:

  • poprawa wydolności organizmu,
  • wzrost kondycji,
  • redukcja tkanki tłuszczowej,
  • redukcja uporczywego cellulitu,
  • poprawa samopoczucia.

Bieżnia doskonale nadaje się do użytku domowego. Wystarczy jedynie wygospodarować na nią trochę miejsca. Regularne treningi sprawią, że na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Czym charakteryzuje się bieżnia elektryczna domowa? To sprzęt, który zasilany jest prądem elektrycznym. Dzięki temu, można w wygodny sposób ustawić tempo biegu i realizację treningu interwałowego. Bieżnie elektryczne są większe i stabilniejsze niż bieżnie magnetyczne. Posiadając w domu takie urządzenie można poczuć się jak na profesjonalnej siłowni.

Jak biegać na bieżni?

To pytanie bez wątpienia zadaje sobie każdy, kto chce rozpocząć treningi z wykorzystaniem tego urządzenia. Ważnym elementem każdego treningu jest rozgrzewka. Wystarczy od dziesięciu do piętnastu minut, aby rozgrzać swoje ciało przed docelowym treningiem. Ryzyko kontuzji jest wtedy znacznie mniejsze. Długość treningu zależy od stopnia zaawansowania ćwiczącego. Początkujący mogą rozpocząć od marszu lub truchtu, natomiast bardziej zaawansowani mogą wykonać intensywny trening interwałowy. Pod koniec ćwiczeń wskazany jest marsz na najniższej prędkości, który służy odprężeniu i rozluźnieniu mięśni. Nie powinno się zapominać również o skompletowaniu odpowiedniego stroju. Powinien być on wygodny i nie krępować ruchów. Należy także wybrać wygodne i stabilne buty, które pozwolą na pewne stawianie stóp na bieżni.

Nie zapominaj o prawidłowej postawie

Głowa podczas ćwiczeń na bieżni powinna być wyprostowana, a wzrok skierowany przed siebie. Barki należy rozluźnić, a brzuch nieco napiąć, aby ustabilizować sylwetkę. Ramiona powinny być ugięte i trzymane blisko ciała, a plecy proste. Stopy powinno stawiać się od pięty do czubków palców. Prawidłowa postawa pozwoli na uniknięcie kontuzji, a także upadku. Dzięki prawidłowemu ułożeniu ciała, mięśnie szybciej regenerują się po treningu i nie są obciążone. Podczas każdego treningu niezbędne jest również odpowiednie nawodnienie. Dlatego warto mieć przy sobie butelkę wody i pamiętać, aby pić ją w regularnych odstępach, małymi łykami. 

Redakcja artsrebro.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.